poniedziałek, 27 października 2014

Waniliowy sernik bez spodu

Październik to miesiąc, który zawsze mnie przytłacza. Tak samo jak listopad. Szaro, zimno, jednym słowem: nieprzyjemnie. Jednakże jest jeden plus: Mój Tata ma urodziny! :)
Z tej właśnie okazji upiekłam jego ulubione ciasto: Sernik. Tym razem postanowiłam jednak wypróbować nowy przepis i muszę powiedzieć, że wyszedł znakomicie. Na koniec polałam go ciepłym dżemem malinowym własnej roboty (przepis wkrótce). Marzenie... :)




Składniki na tortownicę o średnicy 26cm:
- 250g miękkiego masła
- 200g cukru
- 4 jajka (klasa M)
- skórka z jednej limonki
- 125g kaszy manny
- opakowanie budyniu waniliowego
- 1kg twarogu do serników


Masło i cukier zmiksować na kremową masę. Po kolei dodawać jajka cały czas miksując. Dodać skórkę z limonki, kaszę mannę i budyń - wszystko zmiksować na gładką masę. Na koniec dodać twaróg i wszystko wymieszać.

Masę wyłożyć do natłuszczonej i wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy. Piec ok. godziny w nagrzanym piekarniku. Termoobieg, 150 stopni.

Po upieczeniu zostawić ciasto do ostygnięcia w otwartym piekarniku.

Sernik najlepiej smakuje tego samego dnia. Można go polać podgrzanym dżemem lub innym sosem.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz